ZF از هوش مصنوعی و حسگرهای مختلف برای تشخیص سریع بیماری حرکت یا سفر در خودرو استفاده میکند، تحقیقات شرکتهای خودروسازی فقط دربارهی این موضوع که چگونه میتوان پیشرانهها را تا حد ممکن قدرتمند و کارآمد ساخت، نیست، بلکه سازندهی قطعات خودروی آلمانی ZF در حال کار روی یک فناوری با کمک هوش مصنوعی میباشد که سعی میکند احساس سرنشینان در داخل خودرو به حالت تهوع یا بیماری حرکت (motion sickness) را به حداقل برساند
برای آن دسته افرادی که دچار بیماری حرکت هستند، سفر با خودرو میتواند کابوسی وحشتناک باشد. افرادی که هنگام حرکت خودرو در حال خواندن کتاب یا تمرکز روی دستگاهی مانند تلفن همراه و تبلت هستند، بیشتر دچار بیماری حرکت میشوند؛ به این دلیل که گوش داخلی، حرکت را احساس میکند امّا چشمها با توجّه به تمرکز روی کارهای یادشده، نمیتوانند حرکت را حس کنند. بدن نیز با روشی شبیه به مسمومیت به این بیماری واکنش نشان می دهد.
برخی رانندگان برای اطمینان از وضعیت سرنشینان، مدام از آنها میپرسند: «حالت تهوع دارید؟ احساس میکنید حالتان بد شده است؟» البته برخی افراد از جمله نوزادان، قادر به پاسخگویی نیستند، در پاسخ به نیاز مشتریان باید گفت ZF در حال همکاری با متخصّصان عصبشناسی در آلمان است تا نوعی فناوری را که توانایی تشخیص به موقع و حتی زودتر بیماری حرکت مسافران را دارد، توسعه دهد.
کاربرد چنین فناوری در برنامهی توسعهی خودروهای خودران نیز اهمیت زیادی دارد؛ جایی که میتوان از نظر تئوری، به ذخیره سازی حالت رانندگی مناسب هر فرد پرداخت، مطالعات مشترکی در این زمینه توسط محقّقان دانشگاه سارلند و دانشگاه علوم کاربردی ساربروکن انجام شده است، تیم مطالعاتی با جمعآوری بیش از ۵۰،۰۰۰ گیگابایت داده در بیش از ۱۰،۰۰۰ کیلومتر رانندگی، تلاش کردند تا راهی برای تشخیص سریع بیماری حرکت در سرنشینان خودرو پیدا کنند.
محقّقان، شرکتکنندگان را به حسگرهایی مجهز کردند و آنها را در خودرویی پر از سنسور قرار دادند، سپس به بررسی واکنش آنها در شرایط مختلف رانندگی پرداختند همچنین پژوهشگران توانستند از طریق نشانگرهای فیزیولوژیکی که با بیماری حرکت و چگونگی ارتباط آنها با دینامیک رانندگی وسیلهی نقلیه همبستگی دارد، تجزیه و تحلیل نمایند.
پیش از این تحقیقات نیز، جگوار لندرور؛ یکی از مهندسین انگلیسی خود را به مانیتورها و حسگرهایی مجهز کرد، سپس با رفتن به شهربازی و ترن هوایی توانست نشانههای فیزیکی حالت تهوّع را شناسایی و مورد بررسی قرار دهد، فولکس واگن نیز در زمینه کاهش بیماری حرکت در سرنشینان خودرو خودران یکی دیگر از گزینه هایی میباشد که در این حوزه به فعّالیت پرداخت است، جالبه بدانید که در همین راستا سیتروئن توانست به رونمایی از عینک مخصوصی برای درمان سرگیجه در خودرو هنگام حرکت اقدام نماید.

پیمایش هر خودرو پس از روشن شدن چراغ بنزین چند کیلومتر است؟
رانندگان معمولاً زمانیکه چراغ صفحه پشت آمپر خودروشان روشن میشود احساس نگرانی میکنند، زیرا ماندن در جادهای با مسافت طولانی بسیار دلهرهآور است، اما اگر بدانید که هر خودرو بعد از روشن شدن چراغ بنزین چند کیلومتر میپیماید، اندکی امیدوار خواهید شد، در ادامه با بررسی این موضوع همراه آنلاک ایدی 24 باشید.

نشانگر سوخت خودرو چگونه کار میکند؟
رانندگی در حالتی که نشانگر سوخت (گِیج بنزین) روی حالت خالی قرار دارد استرس زیادی را به وجود می آورد، اگر شما جزء آن دسته رانندگان کنجکاوی هستید که میخواهید بدانید چه مسافتی را میتوان در این حالت پیمود، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

عمر باتری خودروهای الکتریکی چقدر است؟
خودروهای الکتریکی به خاطر اینکه قطعات متحّرک کمتری نسبت به پیشرانهی احتراقداخلی دارند همچنین از جعبهدندههای تک سرعته استفاده میکنند، در مقایسه با ماشین های بنزین سوز سادهتر به نظر میرسند، اما مسئلهای که بیشتر افراد به ویژه 46 درصد خریداران را درگیر خود کرده و باعث میشود در خرید این خودروها عجله نداشته باشند، باتری آنهاست،

معرّفی تویوتا ای-ریسر کانسپت ، با خودروهای اسپرت در آینده آشنا شوید
تویوتا یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که در نمایشگاه توکیو 2019 توانست برخی محصولات خودش را به نمایش بگذارد، ای-ریسر کانسپت (Toyota e-Racer) یکی از سوپرایزهای این شرکت به عنوان خودروهای اسپرت در آینده می¬باشد که در ادامه به معرّفی آن خواهیم پرداخت.
افزودن دیدگاه جدید