رفتن به محتوای اصلی
گجت

۷ شیوه جدید خرید تا ۷ سال آینده

0 2 بازدید
دوشنبه، 15 دی 1399

شاید بیان این واقعیت که اولین خرید اینترنتی در سال 1358 شمسی بوده کمی حیرت بر انگیز باشد اما باید بدانید که در آن زمان، یک مخترع انگلیسی توانست تلویزیون را با استفاده از یک خط تلفن به رایانه‌ای با قابلیت پردازش مبادلات پولی متصل کند و به همین خاطر پایه‌گذار صنعت تجارت الکترونیک نامیده شود. امروزه خرید اینترنتی به یکی از جنبه‌های فناوری مدرن تبدیل گردیده و با موفقیت های خودش تمام ابعاد زندگی ما را تحت تاثیر قراد داده است.

اکنون مصرف کنندگان میتوانند تقریباً هرچیزی را از اینترنت خریداری کنند و محصول مورد نظرشان را فقط با چند کلیک به طور مستقیم دریافت نمایند. زیرا پیشرفت‌های فناوری ابعاد تازه­ای را به تجارت الکترونیک اضافه کرده و قوانین جدید برای آن تعریف نموده که به ارمغان آوردن آن‌ها تجربه‌ای آسان‌تر و لذتبخش‌تر برای خریداران و مصرف‌کنندگان به حساب می­آید در ادامه نگاهی میکنیم به چند فناوری جدید که در حال تغییر قوانین بازی میباشند.

انتخاب کالا با عینک واقعیت مجازی

عینک واقعیت مجازی

امروزه کاربران با پیشرفت فناوری و گجت های جدید از جمله عینک مجازی رویاهای خود را به واقعیت تبدیل نمایند. بطوریکه با قرار دادن یک عینک در بالای سر خود میتوانند وارد دنیای واقعیت مجازی با جزئیاتی جذاب شوند این دستگاه را میتوان بصورت آنلاین بخرید و از قابلیت های آن لذت ببرید.

کاربران میتوانند اگر کیت واقعیت مجازی آنها دارای حسگر های دستی و کنترلرها هست، قبل از اینکه تصمیم به خرید بگیرند ابتدا ،انها را بررسی کنند و مواردی را که تصمیم به خرید آن دارند را، در دسته افزودنی های سبد خرید مجازی قرار دهند و سپس اطلاعات خود را تکمیل نمایند. 

خلق محصول مورد نظر با پیکربندی سه‌بعدی

چاپ سه بعدی

برای افرادی که تصمیم دارند اقلامی همچون کشو، کمد و در و پنجره بخرند، باید به فروشگاه بروند و یا با آنها تماس حاصل فرمایند. در حالیکه استفاده از پیکربندی سه بعدی میتواند سرعت این کار را برای آنها افزایش دهد.

در واقع یک روند جدید در خرید آنلاین را میتوان پیکربندی سه بعدی دانست که با توجه به توسعه آن، نمایش گرافیکی سه بعدی(WebGL) در مرورگرهای وب را  برای افراد فراهم کرده است اما یکی از مشکلات آن نداشتن یک ابزار کارآمد میباشد اما با این حال شما میتوانید به راحتی از طریق ورج‌تری‌دی (Verge3D) سفارشی‌ساز سه‌بعدی تعاملی را به آسانی ایجاد نمایید و مطابق علاقه و سلایق خود  آنها رابسازید.

تصمیم‌گیری برای خرید با فناوری واقعیت افزوده

واقعیت افزوده

«واقعیت افزوده» یکی از راه هایی به شمار میرود که میتوانید با آن خرید آنلاین را انجام دهید، اما توجه داشته باشید که ممکن است شما وسیله ای را که خرید کرده اید از لحاظ اندازه و شکل و قیافه با آنچه را که مدنظر داشتید یکی نباشد، به همین خاطر فناوری جذاب واقعیت این توانایی را به شما میدهد که ببینند وسیله مورد نظر در چیدمان منزلتان چگونه به نظر می‌رسد.

کاربران میتوانند از طریق گوشی های هوشمند خود محصولی را که به آن علاقه‌مند هستند و قصد خرید دارند با رنگ‌ها، اندازه‌ها و مدل‌های مختلف در محیط مورد نظر با فناوری واقعیت افزوده مشاهده کنند و قبل خرید از مناسب بودن آن برای چید‌مان اطمینان حاصل نمایند همچنین شرکت‌هایی که محصولات کیفی ارائه میدهند هم این توانایی را دارند با استفاده از  این روش میزان فروش خود را بالاتر ببرند.

خرید صوتی با استفاده از دستیار هوشمند

خرید صوتی

 خرید انلاین از طریق رایانه ها سبب گردیده تا مردم بدون مراجعه به فروشگاه ها و مراکز خرید به راحتی بتوانند محصول خود را خریداری کرده و آن را درب منزل تحویل بگیرند.

اما اکنون این فرصت برای ما وجود دارد تا این کار را از طریق گوشی های همراه و تبلت ها هم بتوانیم انجام دهیم و میتوان گفت خرید صوتی یکی دیگر از راه های خرید اسان میباشد که در اینده نه چندان دور، امکان پذیر خواهد شد. به این شکل که کاربر اطلاعات خرید مثل نام، نشانی، شماره تلفن و شماره کارت اعتباری خود را در یک دستیار دیجیتال ذخیره میکند و هنگامی که قصد خرید یک کالای روزمره را داشته باشد، از دستیار دیجیتال خود می‌خواهند تا آن را برایشان سفارش بدهد که طبق این دستور، دستیار دیجیتال کاربر را از نشان تجاری، نام و قیمت محصول باخبر میسازد و در این حالت، خریدار اگر آن محصول مطابق علاقه وی باشد تایید و در صورت نداشتن رضایت آن را عوض میکند.

جست‌وجوی تصویری با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

امروزه به راحتی میتوان فرایند خرید را به کمک هوش مصنوعی انجام داد به این شکل که با واردکردن یک عکس از محصول مورد نظر خود، میتوانید آن را پیدا کنید و بخرید همچنین هوش مصنوعی این کار را به راحتی برای شناسایی محصول (یا مشابه آن) در چند وبسایت و تنها با یک کلیک انجام می‌دهد. بطورمثال، ویژگی Pinterest’s Lens  در نرم‌افزار همراه Pinterest از فناوری هوش مصنوعی میباشد که به وسیله دوربین میتواند به جست‌وجوی تصاویر چسبیده شده  بپردازد بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میلادی، استفاده از این نرم‌افزار  تا 140 درصد افزایش داشته است که این نشان دهنده­ی  پیشرفت خوب جستجوی تصویری میباشد.

استفاده از هوش مصنوعی همانطور که گفته شد باعث پیدا کردن راحت کالا برای کاربران میباشد که البته خرده فروشانی که از این فناوری استفاده میکنند باید، از کیفیت تصاویری که برای خریداران به منظور فروش بیشتر میگذارند اطمینان حاصل نمایند.

گفتگو با ربات‌های چت

گفتگو با ربات های چت

شرکت‌ها امروزه برای در تماس بودن مرتب با مشتریان از ربات های چتی به منظور ارائه سریع اطلاعات استفاده میکنند زیرا از طریق آن میتوانند به راحتی مشکلات کاربران در پلتفرم‌های مختلف مانند فیس‌بوک یا فروشگاه آنلاین را برطرف نمایند. به همین دلیل کمپانی ها این ربات ها را با کمک هوش مصنوعی به منظور استنباط علائق مشتریان و ایجاد تجربه خرید شخصی و ارزشمند به کار میبرند با توجه به اینکه احتمال دارد برای صحبت با نماینده یک شرکت نیازمند انتظار طولانی مدت بود، پیشنهاد میشود که  برای رسیدگی سریع به مشکلات مشتریان از فناوری ربات ها استفاده کنید.

هدایت بهتر و سریع‌تر با اینترنت اشیا

اینترنت اشیاء

با توجه به متنوّع بودن محصولات در فروشگاه های بزرگ، پیدا کردن کالاهای مورد نیاز ممکن است کار زمان بری باشد که امروزه خوشبختانه با استفاده از اینترنت اشیاء این حسگرها به فروشنده و مشتری کمک میکند تا  جای یک محصول زودتر پیدا کرده و در زمان خود صرفه جویی کنند.  از ویژگی های دیگر این گجت ها میتوان به  توانایی نمایشگرها برای خواندن حسگرها و اطلاع دادن خصوصیات محصول به مشتری  اشاره نمود.

برای مثال در فروشگاهی که محصولات غذایی در آن عرضه میشود این حسگرها میتوانند با توجه به کوتاه بودن عمر مواد غذایی، خاطر مشتریان را از بابت تاریخ انقضای محصولات جمع کنند و به آنها اطلاع دهند هنوز زمان استفاده از آنها باقی است.

بر اساس پیش‌بینی ها  تا سال ۱۴۰۰/ ۲۰۲۱، نزدیک به ۷۹ درصد از خرده‌فروشان میتوانند با کمک اینترنت اشیا به‌ محض اطلاع از حضور یک مشتری خاص در فروشگاه خود، بازدید از محصولات را برای او شخصی‌سازی نمایند همچنین فناوری مکان‌یابی در ابعاد کوچک‌تری تا چهار سال آینده در زمینه شخصی‌سازی محصولات مورد استفاده قرار داده خواهد شد.

طراحی هدست واقعیت افزوده سامسونگ را در این تصاویر ببینید

طبق گزارشات به دست آمده، سامسونگ غول کره¬ای قصد دارد اینبار در زمینه واقعیت افزوده به رقابت با دیگر شرکت¬ها بپردازد، سامسونگ در کنار توسعه اپل برای عینک هوشمند خودش، توانسته با طراحی یک هدست واقعیت افزوده، گجت جدید خود را به رخ دیگر محصولات هوشمند بکشد.

معرفی اسپیکر هوشمند هواوی ؛ بلندگوی مجهز به هوش مصنوعی با قیمت مناسب

خانه های هوشمند که توانایی راحت کردن زندگی را دارند و گجت های مرتبط با آن را میتوان روندی برای جذب افراد و استفاده آنها از این تکنولوژی ها دانست که در همین مسیر سمیناری که در شانگهای چین برگزار شد، در کنارمعرفی گوشی های هواوی میت 20، از اسپیکرهای هوشمند هواوی نیز رونمایی شد.

صفحه نمایش تا شونده ، نمایشگر ۲۴ اینچ قابل اتصال به لپ تاپ، گوشی و دیوایس ها

طراحی این گجت هوشمند با نام SPUDیا Spontaneous Pop-up Display با داشتن یک صفحه نمایش 24 اینچی قابل حمل، رزولوشن با کیفیت که از طریق کابل HDMI و یا به روش وایرلس میتواند، به آسانی به سایر دستگاه ها از جمله: گوشی های هوشمند و رایانه ها متصّل گردد، نمونه ای از گجت های پیشرفته میباشد که ویژگی برتر آن را میتوان قابل حمل بودن آن هماند یک کتاب دانست.

معرّفی بلندگوی هوشمند «ساند ایکس» به همراه دو تلویزیون هوشمند جدید هواوی

شرکت هواوی در یک رویداد بزرگ که در شهر شانگهای چین برگزار شد، از جدیدترین تبلت خود با نام میت‌پد پرو (MatePad Pro) ، دو لپ‌تاپ میت‌بوک دی 14 و 15، دو تلویزیون هوشمند و یک بلندگوی هوشمند با نام ساند ایکس (Sound X) رونمایی کرد، در ادامه با آنلاک آیدی همراه باشید.

افزودن دیدگاه جدید